Strandtoernooi Zoutelande 2017

Verslag Strandtoernooi Zoutelande 2017

31 maart t/m 3 april

Vrijdagmorgen vroeg vertrokken Betty en ik richting Zeeland. Omdat we toch ‘in de buurt’ zijn rijden we eerst even langs onze jongste zoon om eens te kijken wat hij nu aan het maken is bij Studio Job.
Leuk om weer eens te zien wat er zoal wordt gemaakt bij hem op het werk. (www.studiojob.nl)

Na dit bliksembezoek zetten we koers naar Zeeland. Erg veel vrachtverkeer dat we gelukkig kwijt zijn na de afslag Antwerpen. Heerlijk geluncht in het mooie oude stadje Veere en daarna door naar Domburg.

De eigenaar van Hotel De Burg heette ons van harte welkom en we kregen kamer 6 toebedeeld.
Dit, nadat we vermeldden dat we uit Brummen kwamen en dat Bea Versteeg het e.e.a. had geregeld. Er gingen ineens deuren voor ons open …………

’s Middags kwamen Reiny, Bea en Juul ook in Domburg aan. Betty en ik waren terug van een strandwandeling en behoorlijk uitgewaaid. Zondag zo’n 5 graden koeler, dat belooft wat; brrr!

Zaterdagmorgen bezoeken we Middelburg. Fantastisch weer! Een mooie stad met een nog mooier en bekend stadhuis aan het marktplein. Wij zijn naar het Zeeuws Museum gegaan en hebben daarna een paar boodschapjes gedaan (… de 9e schoenenwinkel was het al raak!).

‘s Middags was team Le Pionnier compleet. Karin en Fred hadden de weg naar Domburg ook gevonden. Na even wat bijgepraat te hebben zijn we met het hele team het strand op gegaan gewapend met de bekende boules.

‘Even oefenen voor morgen’ viel best wel tegen; op het mulle zand viel de boule direct dood neer en was hij met geen 10 paarden voor- of achteruit te krijgen. De but hield zich ook regelmatig verscholen in het zand. Op het harde zand bij de vloedlijn was het weer totaal anders speen. De bal rolde daar erg makkelijk door omdat de baan spiegelglad was.
Voor iedereen even wennen en zéker voor Betty en ik, we spelen voor het eerst in de zandbak.

’s Avonds in het hotel het diner genuttigd en ik heb nog wat trucjes uitgehaald bij onze medespelers. Fred werd ‘gek’ van een houtje en touwtje wat ik door zijn knoopsgat haalde en Reiny vernaggelde de boel om een gemerkt dubbeltje te wisselen met een ‘gewone’, waardoor mijn demonstratie telepathie de mist in ging. Al met al was iedereen weer lekker bezig (Ik zal die trucjes op verzoek ook eens meenemen naar de club).

Zondag, de grote dag! ’s Morgens al weer vroeg aan het ontbijt. Onze reisleider Bea verwachtte ons om 8.30 uur aan de tafel want om 10.00 uur is het inschrijven in Zoutelande en om 10.30 uur beginnen de wedstrijden al.
Schitterend weer met een strak blauwe lucht, de dag kon toen al niet meer kapot.

Ingeschreven waren Bea en Reiny (blauw), Karin en Fred (Groen) en Betty en ik (Geel).
Juul stond aan de kant (op eigen verzoek) en moedigde ons aan. Ze was een enorme steun voor ons en heeft ons meerdere malen op moeten troosten omdat het niet zo liep als we hoopten.
Dit alles is natuurlijk flauwekul, we hebben erg leuke wedstrijden gespeeld en (bijna) iedereen kwam er met de insteek er een leuke en gezellige dag van te maken.
In totaal werden er vijf wedstrijden gespeeld van drie kwartier. De toeter gaf het begin- en eindsignaal.
Prijzen hebben we niet gewonnen, maar een leuke dag hebben we zéker gehad. Omstreeks half vijf waren we klaar met spelen en gingen we richting hotel.

Fred eet na afloop nog even een patatje in de strandtent. Na een uur heeft hij daar behoorlijk spijt van omdat hij wat krampjes krijgt. Duo Karin en Fred besluiten, voor het erger wordt, maar naar Zutphen af te reizen.
Onderweg heeft Fred nog een toiletpot van een benzinestation onbegaanbaar gemaakt, zo lazen we op de app die Reiny speciaal heeft gemaakt voor dit weekend.

Met ons vijfjes hebben we weer plaats genomen aan de stammtisch van de Italiaan en net als vrijdagavond weer heerlijk gegeten. Na het eten nog een ijsje bij de buurman gehaald en de zon onder zien gaan in de zee.

Na een welverdiende nachtrust stonden we de maandag weer om 9.00 uur klaar voor ons laatste ontbijt. Een prima tafel met erg veel keuze: kaas, vleeswaren, eitje, yoghurt, vruchies, fruit, koffie, enz. Iedereen had zijn spulletjes weer in de koffer of tas gestopt en was klaar voor vertrek.

Bea, Reiny en Juul gingen Goes nog even verkennen en Betty en ik naar onze andere zoon in Rotterdam. Hij is net verhuisd met Jetske naar een eigen woning en we waren erg benieuwd hoe ze erbij zaten. Supermooi huis hebben ze er van gemaakt, na heel veel kluswerk.

Na de lunch hier weer weg en nu door naar Loenen. Rond 15.00 uur waren we weer op vertrouwde grond.

Betty en ik vonden het weekend geweldig leuk. Bea heeft een prima hotel geregeld en tevens de inschrijving van het toernooi. Verder waren Juul, Reiny, Karin, Fred, Bea en Betty verantwoordelijk voor de leuke sfeer!

Bea, Juul, Reiny, Karin en Fred bedankt, we vonden het geweldig!